מהו השכר שניתן להרוויח בתור נהג משאית ואיך אפשר להרוויח יותר?

נהיגה על רכבי משא כבד היא מקצוע שדורש סט נרחב של כישורים מקצועיים ותכונות אישיות. אנשים ששואפים להוציא רישיון למשאית מעל 15 טון, צריכים לקחת בחשבון שהם הולכים להיות אחראים על מטענים יקרי ערך.

עליהם להיות אחראיים, בעלי מוסר עבודה גבוה, לגלות אחריות סביבתית מצוינת, ולהיות מסוגלים לתמרן כלי רכב מאסיביים בתנאי תנועה ומזג אוויר משתנים לאורך כל ימות השנה.

נהגי משא כבד צריכים לדעת לשמור על ריכוז גבוהה ודריכות לאורך זמן, ולהיות קשובים לתקנות הבטיחות. עליהם לעשות בדיקות רפואיות, לעבור וועדה ואבחון, להשלים לימודים תיאורטיים ומעשיים, ולאחר מכן להיבחן על החומר הנלמד.

כמו שאתם רואים מדובר בחתיכת דרך שמבטיחה שרק האנשים המתאימים ביותר יקבלו את ההסמכה הרשמית להפעיל כלי רכב כבדים בכבישי ישראל. חושבים שיש לכם את מה שצריך? המאמר הזה בדיוק בשבילכם!

השכר הממוצע במשק לנהג משאית

נהגי משאית רבים מתלבטים האם כדאי להם להוציא רישיון משא כבד או לא משיקולים כלכליים. אולי בסוף הפסקה הזו גם אתם תוכלו לקבל החלטה מושכלת. בעינינו, השדרוג לא בא לידי ביטוי רק בדרגת הרישיון, אלא מיתרגם ישירות גם להכנסה שלכם מהמקצוע.

אז… אם עדיין אין בידיכם השוואה בין משכורת של נהג משאית (עד 12 טון) לבין משכורת של נהג משא כבד – הנה הנתונים:

-המשכורות של נהגי משאית עד 12 טון נעות בשוק סביב 7,000 ש"ח בחודש, כאשר הממוצע הארצי עומד בערך על 6,000.

-המשכורת של נהגים בעלי רישיון c (היתר נהיגה על רכב משא כבד ששוקל מעל ל-12 טון) נעה סביבות 10,000-14,000 ש"ח בחודש.

אחרי ששמעתם את זה, המסקנה היחידה שאמורה לעלות לכם היא שעדיף לגמרי להשקיע מעט ולהגדיל את הרישיון למשא כבד. אתם אולי חושבים שזה הסוף, אבל יש עוד כמה יתרונות. נהגי משא כבד לא עובדים כסבלים שמעמיסים ופורקים סחורה פיזית, הם משתמשים במנופים או מלגזות (להבדיל מנהגי משאית עד 12 טון).

קצת על המצב בשוק

בשנים האחרונות – עם עליית הביקוש למקצועות ההייטק והתגברות בעלי התארים בישראל – חלה ירידה חדה בביקוש למקצועות "לואוטק" שמצריכים יכולות פיזיות. ואחד הענפים שנפגעו מהעניין הוא נהגי המשא הכבד.

מצד אחד יש גידול בכמות ההובלות (עם פתיחתם של שני הנמלים החדשים בחיפה ואשדוד), ומצד שני מחסור של אלפי נהגי רכבי הובלה כבדים. המצב הזה יוצר למשק הישראלי הפסדים כלכליים בהיקפים גדולים.

במועצת המובילים טוענים שהגיל הממוצע לנהגי משאית עומד על 55, נתון שמצביע על כך שאין מספיק ביקוש בקרב הקהל הצעיר. ולא רק זה, יש כאלפיים פורשי פנסיה בשנה וכמעט אלף שמחזיקים ברישיון משא כבד אבל לא עוסקים במקצוע. אלה יוצרים ליקויים גדולים בשרשרת הלוגיסטיקה. החל מפריקת מטענים, דרך אחזקת מלאי במחסני הנמל לתקופות ארוכות, ועד להתייקרות במחירים של חומרי גלם שמורגשת היטב בכיס של הצרכן.

בשיתוף פעולה של המועצה, משרד התחבורה והסוכנות היהודית, עלתה יוזמה "לייבא" לישראל עולים חדשים מאוקראינה, לספק להם תמריץ הוצאת רישיון מעל 15 טון על מנת להבטיח להם עבודה בתחום באופן המהיר ביותר.

אבל אנו במכללה חושבים שבמקביל לצעד זה, חשוב מאוד לעודד את הקהל הישראלי להיכנס לתחום מקצועי עם פוטנציאל רווח יפה.

עכשיו למה אנחנו מספרים לכם את כל זה? כי חשוב לנו שתדעו שהכוח כיום נמצא אצל הנהג. המחסור הזה הופך את הקערה ומאפשר למועסק לדרוש מהמעסיק משכורת משודרגת ותנאים טובים יותר.

אז תעשו את השיקולים שלכם, ואנחנו מקווים לראות אתכם בקורס הבא של מכללת טוב.

שתף פוסט זה

מידע נוסף

Call Now Button דילוג לתוכן