מה נחשב רכב משא כבד בישראל?

אפשר לפגוש לא מעט סוגים של רכבים על הכבישים בישראל, גם בדרכים העירוניות וגם בנתיבים המהירים. אבל יש כלי רכב אחד מכריע שמנווט את דרכו וממלא תפקיד הכרחי בתחומים חשובים כמו מסחר, תחבורה, בנייה וכו'.

עצמאים שצריכים להוביל סחורה ממקום למקום? שכירים בתחום הלוגיסטיקה ורוצים להשתדרג בתפקיד (ובמשכורת)? יש לכם תשוקה לנהיגה? כנראה שהגיע הזמן להוציא רישיון למשאית מעל 12 טון. ובטח תשמחו לגלות שהגעתם למכללה הטובה ביותר בארץ.

המאמר הזה נכתב עבור אנשים שמתעניינים בקורס משא כבד. מהו רכב משא כבד, מהם התנאים להוצאת רישיון – התשובות לכל אלה מחכות לכם בהמשך.

מהו רכב מטען כבד בישראל?

רכב משא כבד הוא יחידת הובלה ממונעת שתוכננה בצורה כזו שמאפשרת לה לשאת כמויות גדולות של משא. כלי רכב זה מתאפיין במבנה חזק, בקיבולת מטען גדולה וביכולת לשנע מטענים כבדים למרחקים ארוכים.

לרכבי משא כבד יש חשיבות מכרעת בשרשרת הלוגיסטיקה והאספקה, והם משמשים להובלת סחורות חשובות החל מחומרי גלם ועד למוצרים מוגמרים.

רכבי משא כבד מגיעים בתצורות שונות. בין היתר אנחנו מדברים על גררים, סמיטריילרים, מלגזות ומשאיות תובלה של חומרים מסוכנים.

המכונות האדירות האלו מצוידות בתכונות הנדסיות מתקדמות כדי להבטיח יציבות, בטיחות ויעילות במהלך ההובלה. כלי רכב מסוג זה תורמים באופן משמעותי לחיונית הכלכלית ולקישוריות של המדינה.

רכב משא כבד מצריך בישראל רישיון בדרגת C. זו קטגוריה שכוללת בתוכה את כל כלי הרכב ששוקלים מעל ל-12 טון.

רישיון למשאית c הוא למעשה רישיון מסחרי, ולכן נהג שמעוניין להוציא רישיון מסוג זה בוחר לרכוש לעצמו מקצוע, או לפחות פותח לעצמו דלת עם פוטנציאל רווחי עצום.

חשוב לציין שתהליך הוצאת רישיון c שונה מלימודי נהיגה לרכב פרטי, ובגלל כובד המשקל והאחריות שמוטלים על הנהג – הוא כולל תנאי סף רבים.

מהם התנאים להוצאת רישיון משא כבד?

לימודי נהיגה על רכבי משא כבד ששוקלים עד 15 טון אפשריים עבור אנשים שעומדים בתנאים האלה:

– רישיון נהיגה C1 ישראלי בתוקף למשך שנה אחת לפחות (הרישיון מתיר נהיגה על רכבים שמשקלם הכולל עד 12 טון).
-הינם בני 19 ומעלה.
-קבלת אישור מוסמך ממשרד הרישוי.

אז… איך עובד התהליך? כדי להתחיל לימוד משא כבד, יהיה עליכם לגשת לוועדה במשרד התחבורה. ניתן לעשות זאת בשתי דרכים:

  1. מילוי טופס אונליין באתר של משרד התחבורה, ביצוע בדיקת ראייה אצל אופטומטריסט מורשה, הוצאת דו"ח סיכום רפואי מקופת החולים, קבלת הזימון לוועדה יחד עם קישור לתשלום אגרה.

  2. הדרך השנייה לבצע את זה היא בעזרת שירות האקספרס שאנחנו מציעים. השירות כולל ליווי צמוד ואישי של מכללת טוב שכרוך בתשלום מקדמה של 300 ש"ח. בתמורה לכך אנחנו נדאג לזרז את תהליך קבלת האישור, והסכום כמובן ירד מהעלות הכללית של הקורס במידה ותרצו להמשיך איתנו.

    חשוב לציין שהאפשרות השנייה רלוונטית עבור אנשים ללא עבירות תנועה, עבירות פליליות או בעיות רפואיות. שכן אלה עלולות לשלול מכם את הזכות להוציא רישיון C מלכתחילה.

מכללת טוב – ללמוד מהטובים ביותר

ברוכים הבאים למכללת טוב, אנחנו ממש מתרגשים שהגעתם דווקא לכאן. יועצי הלימודים שלנו מחכים לפגוש אתכם ולעזור לאורך כל הדרך – משלב השאלות הראשוניות, דרך הלימודים התאורטיים והמעשיים, ולבסוף בעזרה במציאת מקום עבודה מתגמל.

קבוצת טוב פועלת בתחום הנהיגה כבר 30 שנים, ומתמחה בהכשרות עיוניות ומעשיות עבור נהגי משא כבד – המסלולים המקצועיים שלנו מותאמים לקהל הרחב. ממש חשוב לנו ציין שהדרך המשותפת עם הסטודנטים שלנו לא נגמרת אחרי קבלת הרישיון הנחשק. אנחנו פועלים בשיתופיות עם חברות מפתח בתחום ההובלה ומסייעים לבוגרינו למצוא את מקום העבודה האידיאלי.

שתף פוסט זה

מידע נוסף

Call Now Button דילוג לתוכן