מחסור כבד בנהגי רכב משא כבד

בשנים האחרונות עם עליית הביקוש למקצועות ה "היי-טק" והתגברות בעלי התארים בישראל , חלה במקביל ירידה חדה במקצועות ה "לוא- טק" אלה שמוגדרים כמקצועות המצריכים יכולות פיסיות כגון נהגים,נגרים,מוסכניקים וכדו'…. אך בפרט אחד הענפים שסובל בשנים האחרונות במחסור חמור הנו ענף נהגי המשא כבד.
מצד אחד חל גידול של 30% בכמות ההובלות ובעתיד אף זה יתגבר עם הקמת 2 הנמלים החדשים שיצאו לדרך שידרשו מערכת תפעולית חזקה ויציבה , מצד שני נכון להיום חסרים  בארץ כ 4000 נהגי רכב משא כבד, דבר אשר יוצר למשק הישראלי הפסדים כלכליים בהיקפים משמעותיים.
במועצת המובילים טוענים כי הגיל הממוצע לנהג עומד על 55 , זאת אומרת שאין מספיק ביקוש להוצאת רישיון למשא כבד בקרב החברה הצעירים. בנוסף ישנם כ -2000 פורשים לפנסיה בשנה ו850 נהגים אשר אינם עוסקים במקצוע זה על אף היותם בעלי רישיון לרכב משא כבד .  כל זה יוצר ליקויים גדולים מאוד בכל שרשרת הלוגיסטיקה החל מפריקת מטענים, אחזקת מלאי לזמן ממושך במחסני הנמל, התייקרות של חומרי גלם, תיאום בין הנמלים למובילים.
בכלל במדינתנו קיים מחסור חמור בנהגי משאיות ואוטובוסים זאת אחת הסיבות לכך שנהגים אלו נוהגים מעל לשעות המותרות בחוק.
בעקבות דברים אלו יזמו מועצת המובילים,איגד היסעים,משרד התחבורה והסוכנות היהודית מבצע לייבא לישראל עולים חדשים תוך תמריץ לספק להם עבודה בתחום כנהגי רכב משא כבד, באופן המהיר ביותר.
רק לשם דוגמה באוקראינה יש כ 40 אלף משפחות יהודיות הרוצות לעלות לארץ ישראל אך המחסום העיקרי שלהם זה תעסוקה, וכאן הפרויקט הזה להכשרתם כנהגים יכול לתת להם תמריץ מעולה לעלות ארצה.
אנו כמכללה לתחבורה ובטיחות חושבים כי במקביל יש מקום דווקא לעודד את אזרחי ישראל להיכנס לתחום, תחום זה יכול להביא הכנסה של בין 7,000- 15,000 , כמובן שיש מקומות עבודה עם אופציה לבונוסים וכדו'…
לפרטים והרשמה לקורס הקרוב הכנס לכאן  

שתף פוסט זה

מידע נוסף

Call Now Button דילוג לתוכן