מה הם התנאים לקורס משא כבד?

אנחנו לא יודעים אם שמעתם, אבל בשנים האחרונות נוצר מחסור גדול בנהגי משא כבד בישראל. מה שאומר שאם גם לכם יש אהבה לא ממומשת לכביש – הגעתם למקום הנכון!

ממש בקרוב גם אתם תוכלו לנצל את המצב לטובתכם ולהנות מהזדמנויות נדירות: להפוך את התשוקה שלכם למקצוע מבוקש, ולשדרג את המשכורת העכשווית שלכם בעוד כמה אלפים טובים.

המאמר הזה יעזור לכם להבין מהו קורס משא כבד, מהם תנאי הסף ומהו הסילבוס. הישארו איתנו עד הסוף כדי לקבל את כל התשובות.

קורס משא כבד – החלק העיוני

קורס משא כבד מתחלק למעשה לשני חלקים: עיוני ומעשי.

הקורס העיוני בן 140 שעות, מקיף מאוד וכולל נושאים רבים: דיני תעבורה לרכבי משא כבד, הוראות כיבוי אש, תכנון מסלולים, נהיגה נכונה, ניתוח אירועי תאונה, היכרות עם מרכיביו ומערכותיו של רכב המשא הכבד, תפעול הרכב, נהיגה בתנאי דרך שונים, טעינה ופריקת מטענים, ניהול סיכונים, התנהגות הרכב בהשפעת המטען, רתימה ואבטחה, תחזוקה נכונה, מטענים חריגים, בטיחות בדרכים, איכות הסביבה ועוד.

במהלך הקורס יתבצעו ארבעה מבחנים חיצוניים:

-דיני תעבורה לרכב משא כבד.
-הכרת הרכב הכבד.
-נהיגה נכונה ברכב כבד.
-טעינה ופריקה.

במקרה של כישלון במבחן, קבלת הרישיון עלולה להידחות במספר חודשים. לכן חשוב שתבחרו לעבור את הקורס במכללה הטובה ביותר!

הלימודים מתבצעים במתכונת של שלושה ערבים בשבוע למשך שלושה חודשים, בין השעות 18 עד 21 ורבע. ניתן ללמוד גם במתכונת מקוצרת – חודשיים של ארבעה מפגשים בשבוע בשעות הערב.

האלטרנטיבה הנוספת היא תוכנית סופר מקוצרת – חודש של חמישה מפגשים בשבוע בשעות הבוקר.

קורס משא כבד – החלק המעשי

במקביל ללימודים העיוניים מתבצעים הלימודים המעשיים. החוק קובע מינימום של 20 שיעורי נהיגה באורך של 40 דקות. במכללת טוב אנחנו מבצעים 13 שיעורים באורך של שעה כל אחד ובכך מייעלים עוד קצת את התהליך.

להבדיל מרוב בתי הספר להוצאת רישיון משא כבד שמשתמשים במשאית 8 הילוכים, השיעורים שלנו מתבצעים על הרכב הנוח ביותר – וולבו שישה הילוכים חדשה.

למי קורס כזה יכול להתאים?

לימודי משא כבד מתאימים לאנשים מעל גיל 19, שמחזיקים ברישיון C1 ישראלי בתוקף לפחות שנה וקיבלו אישור רשמי להוציא רישיון C ממשרד התחבורה.

על מנת לקבל את האישור יש לגשת לוועדה. הגשת הבקשה כוללת מילוי טופס מקוון באתר משרד התחבורה, ביצוע בדיקת ראייה אצל אופטומטריסט מורשה, הפקת דו"ח רפואי מקופת החולים ותשלום אגרה.

ניתן לקבל ליווי אישי של המכללה על מנת לקצר את התהליך, בתמורה לתשלום מקדמה על סך 300 שקלים. אנחנו דואגים לטפל בבקשה כמה שיותר מהר על מנת שתוכלו להיכנס לקורס עוד החודש (זאת בהנחה ואין לכם רקורד של עבירות תנועה, עבירות פליליות או בעיות רפואיות).

מה דרוש כדי לעשות קורס רישיון על משאית?

כחלק מתהליך הוצאת רישיון משא כבד, תצטרכו לבצע הזמנת מבחן פסיכולוג למשאית. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מחייב אותנו לבצע מספר בדיקות כשירות.

המבדקים מתבצעים על ידי רופא כללי (עיון במידע שתתבקשו להביא ובדיקה רפואית), פסיכולוג (מבחן של 4 שעות במחשב לערנות, קואורדינציה ואישיות ולאחר מכן אבחון) , פסיכיאטר (שיחת אבחון) ונרקולוג (שיחת אבחון).

חשוב לציין שיום הבדיקה מותאם אישית לכל נבחן ולא בהכרח יכלול את כל סוגי הבדיקות.

נעים להכיר

כאן מכללת טוב המתמחה בתחומי הנהיגה השונים כבר 30 שנה, ומציעה לתלמידיה קורסים מקצועיים מגוונים ועזרה בהשמה לאחר סיום הלימודים. רוצים לשמוע עוד פרטים? חייגו עכשיו 072-265-0772.

שתף פוסט זה

מידע נוסף

Call Now Button דילוג לתוכן