פעמים רבות לקוחות מחפשים לעשות רישיון לקורס אוטובוס זעיר כאשר מה שהם באמת מחפשים זה רישיון למונית.
מה ההבדלים?
למעשה קטגורית הרישיון בישראל חופפת לדרגות הרישיון באירופה, אוטובוסים, רכב ציבורי וכל סוגי ההסעות בתשלום הם תחת קטגוריה D.
D – הגדול, אוטובוס, כולל את כל הדרגות שמתחתיו (וכך כל דרגה כוללת את אלו שמתחתיה)
D1 – מונית
D2 – אוטובוס ציבורי זעיר
D3 – אוטובוס זעיר פרטי (הסעות באוטובוס למטרות פרטיות בלבד)
כדי להוציא רישיון ל D אוטובוס / D1 מונית / D2 אוטובוס זעיר ציבורי
נדרש לעבור מבדקי מיון והתאמה מטעם משרד התחבורה הקובעים אם המועמד מתאים להסיע ציבור בתשלום.
בעבר, רק לדרגות D אוטובוס ו D1 מונית היה נדרש לעבור מבדקים, מכון רפואי (מה שכונה בעבר "מכון הארבעה")
אבל כדי להיות נהג הסעות באוטובוס ציבורי זעיר, לא היה נדרש לכל זה, עושים טופס ירוק, קורס מזורז ו… קדימה לעבודה.
בשלב מסוים משרד התחבורה הבין שגם כדי להסיע ילדים באוטובוס זעיר צריך לעבור את אותם מבדקים כמו למונית ואוטובוס ובפועל המבדקים לכל שלושת הדרגות
אוטובוס, מונית, אוטובוס זעיר עוברים בדיוק את אותו התהליך.
ולכן היום אין שום טעם והצדקה לעשות קורס לאוטובוס ציבורי זעיר אם המטרה היא הסעות בתשלום.
בפועל, מי שלא מתייעץ ומכיר, מגיע לרישוי, מתחיל תהליך לאוטובוס זעיר ציבורי D2, עובר מבדקים ומבחנים, ממתין לא מעט זמן ובסוף מגלה שאף מכללה לא פותחת קורס שכזה
לכן, הדבר הנכון והמומלץ לעשות הוא בקשה לאוטובוס, דרגה D, שכוללת את כל הדרגות, רישיון למונית, רישיון לאוטובוס זעיר ציבורי ורישיון לאוטובוס זעיר פרטי.
עם אישור שכזה אפשר לבחור וללמוד מה שרוצים (ממילא זה בדיוק אותם מבדקים)…
טעות נפוצה נוספת היא אבחנה שגויה בין אוטובוס זעיר פרטי לאוטובוס זעיר ציבורי.
פרטי – כשמו כן הוא, למי שמיני וואן אינו עונה על צרכיו (להסיע ילדים משפחה, פועלים לעבודה) והוא צריך מיני בוס (אוטובוס זעיר).
באוטובוס זעיר פרטי חל איסור מוחלט לקבל תשלום בכל צורה שהיא מהנוסעים, לכן מותר לקבלן לקחת את עובדיו למקום העבודה עם אוטובוס זעיר פרטי,
אך בחברת הסעות הרישיון הנדרש הוא לכל הפחות אוטובוס זעיר ציבורי (וכמובן שרישיון מונית או אוטובוס).
לשאלות נוספות ובירורים
072-2650772