קורס רכב ציבורי – אוטובוס

קורס רכב ציבורי - רישיון לאוטובוס מונית ואוטובוס זעיר ציבורי

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית
לקורס רכב ציבורי

מי יכול להוציא רישיון לרכב ציבורי אוטובוס/ מונית?

מה צריך לעשות כדי להוציא רישיון לרכב ציבורי אוטובוס/מונית?

כדי להוציא רישיון לרכב ציבורי אוטובוס או מונית יש לעבור תחילה ועדת משרד התחבורה (מכון רפואי) ולאחר מעבר בהצלחה לעבור הכשרה עיונית (קורס רכב ציבורי) והכשרה מעשית (שיעורי נהיגה וטסט על האוטובוס או על המונית).

איך ניגשים לוועדה ומתחילים תהליך להוצאת רישיון נהיגה לאוטובוס?

אפשרות ראשונה

דרך חברות התחבורה הציבורית במסלול מקוצר. במסלול זה מקבלים מימון מלא בהתחייבות של כחצי שנה – שנה ומקבלים מלגת לימודים של כ – 45,000 ש"ח

אפשרות שנייה

1

ממלאים טופס מקוון באתר משרד התחבורה

2

מבצעים בדיקות

מוציאים סיכום רפואי מקופת החולים או רופא המשפחה (אפשר גם באפליקציה) + בדיקת ראייה אצל אופטומטריסט מורשה רישוי

3

ממתינים לזימון לוועדה

עם הזימון לוועדה ב"ה יגיע קישור לתשלום אגרה, יש לשלם את האגרה ולהביא גם את הסיכום הרפואי של רופא המשפחה לוועדה ב"ה תוצאות הוועדה יישלחו בחזרה בסמס / למייל

ב"ה לאחר מעבר הוועדה תקבלו אישור למייל ותוכלו להתחיל בהכשרה עצמה – קורס עיוני לרכב ציבורי, והכשרה מעשית שיעורי נהיגה וטסט למונית או אוטובוס

לבדיקת זכאות למלגת לימודים / לרישום לקורס הקרוב:

קורס רכב ציבורי - החלק העיוני

הקורס אורך כ 148 שעות וכולל לימודי דיני תעבורה לרכב ציבורי, הגשת עזרה ראשונה, יחסי אנוש, אנגלית (למי שצריך), ידיעת הארץ, נהיגה נכונה, ניתוח אירועי תאונה, תורת הרכב הציבורי, כיבוי אש, תפעול רכב בסיסי ומתקדם, הסעת ילדים (תקנה 84) ועוד.

לכל אחד מהמקצועות ישנה בחינה פנימית שמתקיימת בדרך כלל בסוף כל אותו מקצוע, ולשני מקצועות יש בחינה חיצונית בפיקוח חיצוני. בחינה חיצונית אחת בדיני תעבורה, או מה שנקרא תאוריה לרכב ציבורי, שהיא לב ליבו של החלק העיוני בקורס רכב ציבורי והבחינה השנייה היא על הכרת הרכב הציבורי.

מכללת טוב פיתחה עם השנים כלים מדויקים להצלחה בבחינות, הכוללים חוברות ממוקדות, אפליקציות וסימולטורים חדשניים ובלעדיים שפותחו בהתאם לשאלות בבחינה ואשר על כן אחוזי העוברים שלנו מהגבוהים ביותר.

בנוסף לתכני הלימוד האמורים, מכללת טוב פיתחה סדנאות הכנה ייחודיות (ללא עלות) להקניית כלים וידע פרקטי ומעשי להצלחה בעבודה באוטובוס ומונית.

מכללת טוב מציעה שני מסלולים מהירים:
מסלול ערב מקוצר – כחודשיים במתכונת של כ- 4 מפגשים, בין השעות 18:00-21:15
מסלול בוקר מקוצר – כחודש ימי א' – ה', בין השעות 9:00-16:00

קורס רכב ציבורי - החלק המעשי

החלק העיוני האמור, בעצם זהה גם לאלו שמתכוונים בסוף התהליך להוציא רישיון למונית, לאוטובוס זעיר ציבורי, או אוטובוס.

הפיצול מתבצע בחלק המעשי.

אלו המעוניינים להוציא רישיון למונית (כולל בתוכו גם אוטובוס זעיר ציבורי) יעשו שיעור כפול (סך הכל שעה) על המונית שלנו וטסט. (טסט יהיה ניתן להזמין רק אחרי תאוריה. והגשה לתאוריה נעשית לאחר שמסיימים ללמוד דיני תעבורה בקורס רכב ציבורי עם קבלת אישור פיקוח לבחינה).

לאלו המעוניינים ללמוד לאוטובוס, אז כמות השיעורים נקבעת בהתאם לדרגת הרישיון שהתלמיד מחזיק.

תלמידים בעלי רישיון לרכב פרטי מחויבים ב 26 שעות לימוד ( כ 26 שיעורים של שעה / או ארבעים של 40 דק') וטסט

תלמידים בעלי רישיון לרכב משאית קלה C1 או משא כבד C מחויבים ב 20 שיעורי נהיגה של שעה וטסט.

תלמידים בעלי רישיון לגורר נתמך, טריילר – E מחויבים ב 16 שיעורי נהיגה של שעה וטסט.

 

איך מוציאים את הרישיון לרכב ציבורי?

לאחר קבלת תעודת גמר ומעבר טסט ניתן להוציא את רישיון הנהיגה לרכב ציבורי ממשרד הרישוי
למי שמחפש/ת איך להוציא רישיון לרכב ציבורי וכמה שיותר מהר, חשוב להקפיד על בחירת מכללה ובית ספר לנהיגה, לא רק על בסיס מרחק מהבית זמינות הקורס ומחיר, אלא על בסיס איכות!
זכרו בקורס מבחנים פנימיים, חיצוניים, חלילה בכישלון באחת הבחינות הרישיון עלול להידחות בכמה חודשים!!!

מכללת טוב מדורגת כמכללה מובילה באתר הרשמי של משרד העבודה והיא מציעה לך:

מה ההבדל בין רכב ציבורי לרכב ציבורי זעיר, ואיזה רישיון כדאי להוציא? למונית אוטובוס או אוטובוס זעיר

דרגות רישוי D ,D1 ,D2 ,D3 מקנות היתר להסיע נוסעים בשכר וכן מגדירות את כמות הנוסעים המותרת.
 
– D אוטובוס היא הדרגה הגבוהה ביותר – ללא הגבלת נוסעים והיא כוללת את דרגות הרישוי שתחתיה כלומר;
 
– D1 מונית – היתר להסעת 19 נוסעים (בהתאם לתקנה החדשה) בשכר
 
– D2 אוטובוס ציבורי זעיר – היתר להסעת 19 נוסעים (בהתאם לתקנה החדשה) אבל ללא גביית תשלום ישירות מהנוסע כמו במונית (לחברות היסעים וכו')
 
– D3 אוטובוס זעיר פרטי – היתר להסעת 19 נוסעים  (בהתאם לתקנה החדשה) אבל למטרות פרטיות.

כמו שהסברנו לעיל, החלק העיוני כלומר קורס רכב ציבורי הוא זהה לכולם (אוטובוס זעיר ציבורי כבר לא מלמדים בפועל, לומדים קורס רכב ציבורי שכולל גם את הזעיר הציבורי)

והפיצול מתבצע רק בחלק העיוני.

ההמלצה שלנו, למי שמחפש לשדרג את אפשרויות התעסוקה שלו היא לעשות שיעורי נהיגה לאוטובוס. למי שהעלות כבדה לו בשלב זה יוכל להתייעץ איתנו לגבי אפשרויות מלגה ומימון. ,

קורס רכב ציבורי

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית ללימודים בקורס רכב ציבורי עיוני ומעשי

Call Now Button דילוג לתוכן