כמה זמן לוקח להיות מורה נהיגה?

בשנים האחרונות הביקוש ללימודי נהיגה זינק וכולנו רואים את כמות הנהגים החדשים. אי לכך, חלה עלייה משמעותית בביקוש לשיעורי נהיגה ואין מספיק מורים זמינים. כלומר, המציאות הפכה את המקצוע לאטרקטיבי יותר מתמיד. אם אתם מתלבטים לגבי כיוון מקצועי והוראת נהיגה נראית לכם כמו מקצוע מתאים, חשוב להבין את התהליך וכן בתוך כמה זמן תוכלו להפוך למורה נהיגה מוסמך או מורה מוסמכת לנהיגה.

מהן הדרישות שצריך לעמוד בהם לפני לימודים של מורה נהיגה

לפני שמתחילים בתהליך ההכשרה של מורה נהיגה, יש כמה דברים שצריכים להתקיים. ראשית, על מי שרוצה ללמוד את המקצועי להיות לא בגיל המתאים, כיום מדובר על  גיל 21 או יותר. כמו כן, יש צורך להיות בעל רישיון נהיגה שלוש שנים לפחות. בנוסף, נדרשת תעודת בגרות מלאה או לכל הפחות 12 שנות לימוד. בנוסף יש להביא בחשבון כי מורה נהיגה צריך לעבור בדיקות רפואיות המעידות כל כושרו מבחינה בריאותית, תקינות הראייה, מצב פסיכיאטרי תקין וללא בעיות מיוחדות. המטרה היא לוודא שהמורה כשיר מבחינה פיזית ונפשית ללמד נהיגה בצורה נאותה ובטוחה. למותר לציין כי נדרש רקע נקי מבחינת עבירות תנועה, כלומר שלא יהיו עבירות תנועה חמורות או עבירות פליליות מהותיות. לאחר מכן, תוכלו להצטרף לקורס מורי נהיגה כחוק.

תהליך ההכשרה של מורה נהיגה וכמה זמן זה לוקח

למי שרוצה לדעת כמה זמן לוקח להיות מורה נהיגה, זה תלוי במסלול הלימודים ובמוסד הלימודים שתבחרו. בדרך כלל התהליך אורך בין 6 ל-12 חודשים אך יש מסלולים ארוכים יותר. הקורס עצמו כולל 500 – 600 שעות לימוד בדרך כלל. את הלימודים בני מספר חודשים ניתן למצוא במסגרת לימודי בוקר או במסגרת לימודי ערב.

הקורס להכשרת מורי נהיגה משלב לימודים עיוניים וגם מעשיים. החלק העיוני מלמד לעומק את חוקי התנועה, נושאי בטיחות בדרכים, מכניקה של הרכב ואף דגשים פסיכולוגיים הקשורים לנהיגה. החלק המעשי משלב אימוני נהיגה מתקדמת ותרגול לימוד נהיגה. לאחר גמר הקורס, נדרשים הסטודנטים לעבור בהצלחה מבחן עיוני ומבחן מעשי של משרד התחבורה. לאחר מכן ניתן להשתלב במקצועי על סמך רישיון ההוראה כחוק.

כמה זמן לוקח להיות מורה נהיגה?

כך תדעו היכן כדאי ללמוד ולקבל הכשרה של מורה נהיגה

בחירת בית ספר למורה נהיגה היא החלטה חשובה. שימו לב שאתם בוחרים מכללה להכשרה מקצועית שהיא גם בעלת מוניטין וגם מוכרת על ידי משרד התחבורה. התרשמו מאחוזי ההצלחה של הבוגרים במבחן, שאלו לגבי רמת המורים ותנאי הלימודים. כדאי להגיע למכללה ולהתרשם מהאווירה והתנאים. שימו לב לגודל הכיתות, למצב הציוד, לרמת ההכשרה. מוסדות איכותיים משקיעים בטכנולוגיות חדישות ובתנאי לימוד מיטביים. בדקו את הניסיון והרקע של צוות ההוראה. מורים בעלי ניסיון רב  יכולים להעניק ערך מוסף. חפשו מקום שבו תיהנו מתרגול מעשי, שיעורי נהיגה מתקדמים ותרגול מספק של העברת שיעורי נהיגה.

אם אתם עסוקים, שימו לב לגמישות בשעות הלימוד. כדאי גם להתעניין לגבי מחיר קורס מורה נהיגה, שכן יש הבדלים בין מקומות שונים שמעבירים קורס כזה. זכרו כי מחיר סביר לצד איכות הוראה והצלחה במבחן, הם שיקולים חשובים.

כמה מילים על מה צפוי לאחר הסמכה כמורה לנהיגה

לאחר קבלת הסמכה, רוב המורים החדשים מתחילים לעבוד בבתי ספר לנהיגה. זה מאפשר לצבור ניסיון ולבנות מוניטין, אם מתכוונים לאחר מכן לעבוד בתור עצמאים או להקים בית ספר חדש לנהיגה. כדאי לדעת שמשרד התחבורה מחייב אתכם לעבור השתלמויות תקופתיות למורי נהיגה. הכשרה כמורה נהיגה היא צעד למקצוע מעניין, נדרש ומתגמל.

שתף פוסט זה

מידע נוסף

Call Now Button דילוג לתוכן