קצין בטיחות בתעבורה: האיש מאחורי הקלעים של התחבורה הציבורית והלוגיסטית בישראל

תארו לכם בוקר שגרתי: נהג אוטובוס מתחיל את היום בקו עמוס בתל אביב, משאית קירור עושה את דרכה צפונה עם סחורה רגישה, ורכב הסעות מסיע תלמידים בגולן. כל ההתנהלות הזו מתוזמנות, מתוקתקת ובטוחה.

קצין בטיחות בתעבורה הוא איש המקצוע שמוודא שהתחבורה מתנהלת ללא תקלות או אסונות, והוא זה ששומר על תנועה נטולת טעויות אנוש על הכבישים, ומונע תחזוקה לקויה והחלטות מסוכנות עוד לפני שהן מתרחשות.

מי אתה, קצין בטיחות?

קצין הבטיחות בתעבורה הוא איש המקצוע האחראי על כך שציי הרכב של חברות הובלה, תחבורה ציבורית, עסקים עם רכבים מסחריים ואפילו מוסדות חינוך יתנהלו בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות.

הוא זה שמפקח על תחזוקת הרכבים, עוקב אחרי התנהגות הנהגים, מזהה דפוסי סיכון, מבצע הדרכות בטיחות, מגבש נהלים מחייבים, ומוודא עמידה מלאה בתקנות משרד התחבורה, כולל חידוש תקופתי של רישיון מוביל ועמידה בכל דרישותיו. זה אולי נשמע טכני, אבל בפועל מדובר בעבודה עם שליחות אדירה שמצילה חיים.

מדינת ישראל מחייבת כל גוף שמפעיל חמישה כלי רכב ומעלה למנות קצין בטיחות מוסמך

הדרישה הזו נוצרה מהצורך להפחית תאונות, לחסוך הוצאות מיותרות ולעשות סדר במערך התחבורה. קצין בטיחות חייב לעבור קורס מקצועי ומורכב המוכר על ידי משרד התחבורה, לעמוד במבחני הסמכה, ולהיות כפוף לפיקוח שוטף.

זהו תפקיד סטטוטורי עם סמכות ממשית, וההחלטות המתקבלות על ידי קצין הבטיחות עשויות לקבוע אם נהג ימשיך לנהוג או יישלח לקורס ריענון.

קצין בטיחות בתעבורה האיש מאחורי הקלעים של התחבורה הציבורית והלוגיסטית בישראל

האחריות כבדה אבל גם מעוררת הערכה

קצין הבטיחות מזהה בעיות לפני שהן מתרחשות. הוא מגלה שמשאית לא עברה טיפול, שהנהג נוהג יותר מדי שעות, שהצמיגים נראים סבבה אבל כבר עייפים מהחיים. ברגע האמת, כשיש חקירה של תאונה, או חלילה נזק לנפש, הקצין נדרש להסביר מה נעשה, מה לא נעשה, ואיך אפשר היה למנוע.

מצד שני, הוא גם זה שמקבל את ההכרה כשמארג התחבורה עובד חלק, כשאין תאונות, וכשהכול מתנהל בשקט מופתי.

תפקיד קריטי במניעת תאונות: סטטיסטיקה שלא משקרת

לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מעל 30% מתאונות הדרכים הקטלניות בישראל כוללות מעורבות של כלי רכב כבדים, ולמרבה הצער, זוהי מציאות יומיומית שמסכנת נהגים, נוסעים והולכי רגל. כלי רכב כבדים, כמו משאיות, אוטובוסים ורכבי הסעות, נעים בכבישים עם משקל עצום, שדה ראייה מוגבל וזמן תגובה ארוך, וכל טעות אנוש, תקלה מכנית או חריגה מהנהלים עלולה להסתיים באסון.

לכן הדרישה לניהול בטיחות מחמיר בציים כאלה היא הכרח, ובזכות הפיקוח הצמוד של קצין הבטיחות, שמקפיד על תחזוקה מונעת והכשרה מקצועית של הנהגים, ניתן לייצר שכבת הגנה קריטית ולהפחית באופן משמעותי את הסיכון לתאונות קטלניות.

רוצים קריירה עם משמעות? זה הזמן ללמוד את זה מקצועית

אם אתם מחפשים קריירה שמשלבת שליטה, אחריות והשפעה על החיים של מאות אנשים בכל יום קורס קצין בטיחות בתעבורה במכללת טוב, רשת המכללות להכשרה מקצועית, הוא כרטיס הכניסה שלכם לעולם הזה.

מסלולי הלימוד במכללה מרוכזים ומעודכנים, כך שתקבלו הכשרה מלאה לקראת הסמכה רשמית. תלמדו איך לזהות סיכונים, לבנות תוכניות בטיחות, לנהל תחקירים, ולהיות האיש/האישה שאחראים על התמונה הגדולה. זהו מקצוע עם ביקוש קבוע, יציבות תעסוקתית ושכר ראוי.

אל תחכו לתאונה: תנהלו את הבטיחות כבר מהיום

אם תמיד רציתם להיות אלה שמחזיקים את המערכת בידיים וגורמים לה לפעול כמו שעון, זה הזמן להיכנס לתחום.

הירשמו עוד היום לקורס קצין בטיחות בתעבורה במכללת טוב, תלמדו אצל אנשי שטח, ותסיימו את ההכשרה כשאתם מוכנים לשטח האמיתי.

שתף פוסט זה

מידע נוסף

Call Now Button דילוג לתוכן