חרדת נהיגה

מהם הגורמים ? הסימפטומים ? וכיצד מטפלים בזה ?

במידה ואתן / אתם גם סובלים מחרדת נהיגה חשוב ביותר שתדענה כי מדובר בתופעה מוכרת ונפוצה בעולם ומיליוני אנשים סובלים ממנה ברמות שונות .

לכל התקפי החרדה ישנם מאפיינים פיזיולוגיים זהים כגון: פעימות לב מואצות, לחץ בחזה, קשיי נשימה, רעד בגוף,קשיון בשרירים, לחץ בראש, יובש בגרון , כובד ברגליים, בלבול בהתמצאות וכד', לתופעות  הפיזיולוגיות האלו מצטרפות תגובות מחשבתיות- פסיכולוגיות במיוחד  הקשורות לפחדים של אובדן שליטה ואפילו מוות ..

מחקרים הוכיחו כי ישנן 3 קטגוריות של חרדת נהיגה.

1 חרדת נהיגה קלאסית: מדובר בסוג של חרדה המאופיינת  בהתקפי פאניקה  אותם חווים דווקא אלו שיש להם רישיון נהיגה במשך שנים . החלק החושב שלנו מתחיל לפרש את הסימפטומים  המפחידים ובעקבות זאת יעשו הכל על מנת להימנע מנהיגה ובכך להימנע מהתקפי הפאניקה.

2 . חרדת נהיגה הימנעותית :   כאן גם מדובר במי שנהגו בעבר אך לאחר חשיפה לקשיים ולמצבים מלחיצים שונים החליטו להפסיק לנהוג. לפעמים מדובר "בטריגר" כגון : אירוע מלחיץ בזמן הנהיגה, תאונה קטנה, צעקה של הורה מלווה או נהג וותיק היושבים במכונית וכד',

3 . חרדת נהיגה טראומטית :  כאן מקובל לחשוב כי מדובר במי שעבר אירוע טראומטי כגון מעורבות  בתאונת דרכים או גורם מפחיד אחר  תסמיני החרדה בקטגוריה זו קיצוניים וכוללים במיוחד מחשבות  אובססיביות ( חוזרות ונשנות) הקשורות בפחד לנהוג והמופיעות אפילו  בחלומות וגורמות להפרעות בשינה יש לציין כי לקבוצה זו משתייכים אנשים בודדים .

בין אם מדובר בחשש מנהיגה בכביש מהיר- בינעירוני, מנהיגה בלילה, מנהיגה כשיש נוסעים נוספים ברכב, מנהיגה בכבישים עמוסים, במזג אוויר קיצוני , שלא אוכל לעצור את הרכב  או לשלוט עליו במצבים מסוכנים וכד'.

מחקרים רבים שנעשו בעולם מצביעים על כ 20% מאלו שהיו מעורבים בתאונות דרכים בדיוק כפי שקורה למי שעבר חוויה טראומטית אחרת כגון התעללות, חשיפה כזו או אחרת לאירוע טרור , הלם קרב וכד' מפתחים במשך הזמן סימפטומים ותגובות שונות של חרדה וכמעט ולא נצפה הבדל בעוצמת הסימפטומים . כך שיתכן מאד מצב בו חרדת הנהיגה מהווה  למעשה ביטוי למצב נפשי המוגדר כחרדה כללית.

עלינו לזכור כי חרדת הנהיגה פוגמת ומגבילה בצורה משמעותית  את איכות החיים והתפקוד התקינים בחיי היומיום כגון תחושה של ביטחון ועצמאות בניידות ממקום למקום : עבודה, ביקורים אצל בני משפחה , לקיחת הילדים לגן, לבית הספר או לחוגים או טיולים וכד', מדובר במחיר שאין לו כל הצדקה !!!

מכללת טוב, העוסקת בהכשרה עיונית ומעשית של נהגים כבר כ 30 שנה, ומתמחה בטיפול בבעיות נהיגה שונות,
השיקה קורס מקוצר מאד מיוחד וייחודי  של 16 שעות אקדמיות המיועד לסובלים מחרדת נהיגה.

מדובר בקורס מובנה ממוקד מטרה הקורס מובנה  המבוסס על שילוב הטיפול  הקוגניטיבי התנהגותי  + הביופידבק והחשיפה ההדרגתי לנהיגה .

למי הקורס מתאים?

  • למי שבבעלותו רישיון נהיגה והוא חושש / חוששת לנהוג
  • למי שמפחד/ מפחדת בכלל להתחיל ללמוד נהיגה
  • למי שסובל מחרדת מבחנים בכלל וחרדת מבחני נהיגה בפרט, ונכשל פעם אחר פעם בטסט הנהיגה
  • ובקיצור לכל מי שחושש / חוששת לנהוג מסיבות שונות

     

    הנחת היסוד היא כי למי שיש חרדת נהיגה  אין בעיה עם ביצוע הנהיגה או חוסר יכולת לנהוג !!! אלא יתכן מצב של פחד מפחד אחר.

    אין נהג לא מוצלח – יש נהג לא מודרך

    הנחת היסוד היא כי למי שיש חרדת נהיגה  אין בעיה עם ביצוע הנהיגה או חוסר יכולת לנהוג !!! אלא יתכן מצב של פחד מפחד אחר.

    אין נהג לא מוצלח – יש נהג לא מודרך

את הקורס ינחו לסירוגין 2 מנחים :

1 .ד"ר יגאל גליקסמן המוכר כמומחה לטיפול קוגניטיבי התנהגותי ומומחה בטיפול באמצעות שיטת הביופידבק  בעל ניסיון רב ומגוון  בטיפול קליני , כשהמטרה היא ללמוד טכניקות שונות לצורך פיתוח יכולת שליטה רצונית על מחשבות ותחושות פיזיולוגיות לא רצוניות המופיעות ברגעי החרדה. כלומר במהלך הקורס יתמקד ד"ר גליקסמן בהיבטים הפסיכולוגיים והפיזיולוגיים של הלומד תוך כדי תרגול אישי של  מול סימולציות הקשורות למצבי נהיגה.

השימוש בשיטת הביופידבק בקורס מאפשר ללומד לראות בזמן אמת את השינוי המשמעותי שחל  בדפוסי החשיבה , הרגשות , התחושות והסימפטומים  שהיו קשורים לחרדת הנהיגה.

2 . מר עמית לויתן –  מורה לנהיגה ועו"ד  עם ניסיון רב   שיתמקד בהיבטים המעשיים של נהיגה
וב"ה יהיה ניתן לתאם גם שעורי נהיגה מעשיים למי שיחפוץ בכך.

הדרך אל העצמאות שיפור איכות החיים  והחופש שלך הוא במרחק של כמה מפגשים בלבד     !!!

הגיע הזמן להניע קדימה , לא להסס ולהירשם ללא פחד.

לפרטים והרשמה

Call Now Button דילוג לתוכן