רישיון לנהג מונית – איזה אופציות קיימות לעבודה בתחום ?

רבים מבוגרי קורס רכב ציבורי שלמדו אצלנו מתחבטים בשאלה היכן כדאי יותר לעבוד ? ובאיזה צורה ? , האם בחברת מוניות מקומית ? להשתייך ל gett ? לעבוד בחברת הסעות בתור נהג רכב ציבורי זעיר ?  לעבוד כשכיר ? או אולי לרכוש רישיון להפעלת מונית מה שנקרא "רישיון ירוק" ולעבוד כעצמאי ? אז האמת היא שלכל אחת מהאופציות יש יתרונות וחסרונות.

נתחיל באופציות של היכן לעבוד :

אז בעצם יש לנו כמה אופציות,  אופציה הראשונה שבהם היא לעבוד בתחנת מוניות מקומית, מקום פיזי שניתן לעשות במקום הפסקות בין הנסיעות , לשבת ולדבר עם חבריך לעבודה , ולהרגיש שיש לך בית חם במקום העבודה. מצד שני ייתכן וכי לא יהיה מספיק עבודה בתחנה זאת , ואז תמצא את עצמך רוב היום בהפסקות ולא בעבודה.

אופציה שניה היא לרכוש זכות להפעלת מונית ולהשתייך לחברת המוניות והאפליקציה המפורסמת gett (לשעבר get taxi) , היתרון המשמעותי בה זה שלחברת GETT יש המון עבודה והמון נסיעות , מה שמגביר את הסיכוי שלך לעבוד יותר ולהתפרנס טוב יותר , בנוסף  מאחר והיא מזהה את מיקומך ויודעת לשלוח לך נסיעה שקרובה אליך ייתכן וכי בהרבה מקרים תמצא את עצמך אחרי שהורדת נוסע , לוקח מאותו מקום או מקום קרוב מאוד נוסע נוסף , כך שכמעט כל נסיעה שלך יש לך נוסע. החיסרון הוא כי על כל נסיעה אתה משלם עמלה לחברת GETT וחסרון נוסף הוא כי אין לך תחנת מוניות קבועה מקום פיזי לשבת בו בהפסקה , אם כי וזה מה שרוב נהגי המוניות עושים , הם משתייכים גם לתחנת המקומית וגם לGETT.

האופציה השלישית היא להשתמש ברישיון נהג מונית דווקא לצורך הסעת נוסעים באוטובוס זעיר ציבורי , ופשוט לעבוד בחברת הסעות ,שמסיעה ילדים לגנים,או טיולים, או עושה קווי שירות  בתחנות האוטובוסים , היתרון הוא כי בד"כ הקווים זאת עבודה קבועה המשכורת קבועה יש יותר בטחון , מצד שני היא גם יכולה להיות משעממת שכן אתה עושה בדיוק את אותו מסלול כל פעם.

לגבי השאלה אם להיות שכיר או לא ?

זה הכל עניין של אופי ורצון, יהיו כאלו שיעדיפו להיות שכירים עם משכורת בטוחה ומקום בטוח , ויהיו כאלו שיעדיפו לקחת את הסיכון שאולי לא תהיה מספיק עבודה אך מצד שני אם כן תהיה אז תרוויח יותר.

 

 

 

 

שתף פוסט זה

מידע נוסף

Call Now Button דילוג לתוכן